Humørskiftere – 7 hurtige måder at skifte dit humør på

by Dorte Lytje on 17. august 2011

in Diva Mind & Spirit, Mine egne yndlings indlæg

Nogle dage starter bare dårligt! Så gælder det om at få ‘frekvensen skiftet’ ;). Her er lige 7 måder, som virker for mig – save it for a rainy day :-)

Dette billede har jeg selv malet, og det er så dejlig uperfekt og gør mig SÅ glad, når jeg ser på det :)


 

Nå – here it goes:

 

1. Se opad og tag 5 dybe indåndinger

 

Træk vejret helt ned i maven. Når du ind-ånder, så sig til dig selv: “jeg er den bedste udgave af mig selv – lige nu”.

Hver gang du puster ud, så sæt lyd på og send en negative tanke med ud.

 

Gentag så mange gange, du har brug for det – men mindst 5 gange.

Hvis du kan slutte af med et smil…jaaa…så SMILER du jo :-) (du kan jo lave en “EAT PRAY LOVE”: “also smile with liver Lis” hehe)

 

 

2. Tænk på 3 ting, som du er taknemmelig for

 

Der er ALTID noget at være taknemmelig for – valget er dit. Og som jeg plejer at sige: “græsset er grønnest – dér hvor du vander det” :-)

find mindst 3 ting, du er taknemmelig for – små eller store..

 

  • Måske var det en fugl der kvidrede, da du gik ud af døren…
  • Måske er det tanken om dine børn mens de sover sødt…
  • Måske er det den familie du har…
  • Måske er det den gode kop kaffe du fik til morgen…

 

 

3. Vær blid mod dig selv

 

 Hvis din bedste ven var i din situation…hvad er det mest nænsomme råd så, du ville give ham/hende?

 Jeg opfordrer dig til at være din egen bedste ven….du er den eneste, som er ‘ved din side’ hele livet anyway.

 

 

4. Lyt til din musik, der gør dig glad

 

Tænd for anlægget, ipod’en – eller youtube, hvis du er på nettet. Hvis du ovenikøbet kan ‘rocke lidt med’ er det helt HELT fantastisk! 

Find den musik, som du ved har gjort dig glad før.  

Hvis ikke du har adgang til musikken, så nyn/syng den eller hør den for dit indre øre.

 

 

5. Take a break – og vær i NU’et

 

Gå fysisk væk fra dét sted, som gjorde dig ked af det/vred/nedtrykt….væk fra dér hvor du fik tanken!

Det allerbedste er at gå udenfor – om så det bare er et minut!

 

Find en ting at fokusere på, og tænk KUN på den! Hver gang dine tanker flyver tilbage til det negative, så lad den flyve væk, og fokusér igen på tingen.

Det kan f.eks. være en blomst; et stearinlys; et eller andet – gerne noget smukt.

For at beskæftige dine tanker, mens du fokuserer, kan du beskrive tingen for dig selv i dine tanker. Hvad er den lavet af? Hvordan ser den ud? Hvor kommer den fra?Hvad er dens formål?

 

 

6. Lav en KISS (Keep It Simple Sweetie) 

 

Hvis det er tankespind, der driller dig…så spørg dig selv:

Kan jeg 100% vide, at mine tanker er sande?

Svaret er i 99,9% tilfælde: NEJ, for ofte er det formodninger…tolkninger…

 

Så når du tænker på, at tanken IKKE er sand, hvad gør det så ved dig?

Og hvem ville du være uden den negative tanke?

 

 

7. Embrace the monster

 

Spørg dig selv:

Hvad er gaven i den her situation?

Måske er ‘gaven’ pakken enormt grimt ind ;-), men der er en gave – en indsigt i enhver situation… All is well…in the end.

Hvis det er svært at se ‘gaven’, kan du spørge dig selv, hvad ‘den positive intention’ er med det negative, som optager dine tanker.

 

——

Og kære du….hvis du kan komme i tanke om bare én anden person, som kunne få glæde af disse humørskiftere, så del dette indlæg med ham/hende eller i dit netværk. Spread the good vibes ;-)

 

Har du andre tips til humørskiftere….eller erfaringer med ovenstående, så del endelig en kommentar med mig og de andre, som læser med – I’ll love you for it :-) 

Subscribe to our mailing list

* indicates required E-mail adresse * Navn *

{ 2 comments… read them below or add one }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: